Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mateřská školka
Kocich, Jakub ; Mizerová,, Lenka (oponent) ; Smolka, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce „Mateřská školka“ je zpracována ve formě projektové dokumentace dle platných předpisů. Objekt je navržen jako dvoupodlažní, nepodsklepený s plochou střechou a kombinovaným konstrukčním systémem. Objekt je založen na základových pásech, svislé nosné konstrukce jsou tvořeny železobetonovými stěnami a dřevěnými sloupy, nosné konstrukce stropu a střechy tvoří dřevěné nosníky. Objekt je navržen pro vzdělávací činnost a její přidružené provozy. Obvodové konstrukce jsou tvořeny železobetonovými stěnami, sendvičovým systémem s dřevěnými prvky.
Využití únikových her ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
CACKOVÁ, Ivana
Diplomová práce se zabývá možností využití únikové hry ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Hlavním cílem práce je vytvoření tří výukových aktivit využívajících metodu únikové hry. Předkládaná práce je tvořena dvěma částmi, části teoretické a z ní vycházející části praktické. Teoretická část má za úkol vymezit únikovou hru jako formu didaktické hry a možnosti jejího využití ve výuce, zvláště pak ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Tato část věnuje pozornost také obecným informacím týkajících se únikové hry (jako je historie, druhy únikových her aj.). Praktická část obsahuje tři vytvořené aktivity využívající metodu únikové hry a jiných metod (např. questing, geocaching, QR kódy a metodu BYOD), jejich metodiku, realizaci a následnou reflexi.
Didaktické uplatnění konceptu STEM ve výuce na 2. stupni ZŠ na příkladu praktické výuky
KIŠ, Dominik
Moderní doba se vyznačuje stále se měnícími podmínkami a je potřeba, aby na tyto změny reagovalo také vzdělávání formou nových vzdělávacích metod a konceptů. Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním s využitím konceptu STEM v praktické výuce na základních školách. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na koncept STEM ve vzdělávání, jeho metodám, principům a dále je zde věnována pozornost reflexím a sebereflexi výuky z pohledu učitele i žáků. Praktická část obsahuje vytvořené výukové aktivity, ve kterých je realizován koncept STEM v rámci praktické výuky pro 2. stupeň základních škol. Hodnocení aktivit je provedeno reflexí od přihlížejících učitelů z praxe, žáků i od autora samotného. Součástí praktické části je podrobný pohled na učitelské schopnosti autora a jeho připravenost na budoucí roli v podobě učitele zeměpisu.
Výukové aktivity pro podporu finanční gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ
BŘINEK, Michal
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vyučování finanční gramotnosti na 2. stupni základních škol a je určena především jako podklad pro učitele, kteří hledají inspiraci pro výuku finanční gramotnosti. Práce vychází z revidované verze Standardu finanční gramotnosti z roku 2017, a tedy i z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Aktivity jsou vystaveny na doporučeních, která jsou charakterizována v dokumentu Metodická doporučení pro výuku finanční gramotnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů a dále na to, kdo by měl být vzděláván ve finanční gramotnosti. V teoretické části je také vymezeno, co by se mělo vyučovat na 2. stupni základních škol z oblasti finanční gramotnosti a také na to, jakým způsobem je dobré výuku vést. Praktická část bakalářské práce obsahuje sedm aktivit, které byly vytvořeny v souladu s dokumenty popsanými v teoretické části. Aktivity se zaměřují na různé části Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a snaží se pokrýt co největší část učiva.
Výukové aktivity pro nižší a vyšší stupeň gymnázií na téma koroptve polní
Klapalová, Nora ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám tvorbou přehledného kalendária, které shrnuje základní informace o výskytu, chovu a odstřelu koroptve polní (Perdix perdix) v letech 1927 až 1960. Toto kalendárium vzniklo na základě rešerší archivních ročníků časopisu Stráž myslivosti, později Myslivost. Toto periodikum změnilo svůj název roku 1953. Rešerše začínají rokem 1927, kdy byla populace koroptve polní na území Československé republiky hojná, a pokračuje do roku 1960. Do této doby populace koroptví prošla řadou změn. Tou nejvýraznější byl značný pokles počtu jedinců. Prvním viníkem velkého úbytku koroptví byly kruté mrazy, které přišly v letech 1929 a pak také v letech 1940 a 1941. Od tohoto roku se myslivci snaží navyšovat počty koroptví uměle. Jednak chytáním a vypouštěním, nebo umělým odchovem koroptvích kuřátek. Na konci čtyřicátých let dochází k nárůstu populace na poloviční počet předválečného výskytu. V padesátých letech však populace koroptví opět klesá. Tento pokles zapříčiňuje především přeměna přirozené zemědělské krajiny na krajinu kulturní a rozvoj infrastruktury. Na základě kalendária jsem vytvořila celkem deset výukových aktivit. Konkrétně pět aktivit pro nižší stupeň gymnázia a pět aktivit pro vyšší stupeň gymnázia. Tyto aktivity obsahují práci s odborným textem, kalendáriem a grafy. Rovněž...
Vzdělávací činnost Jednoty bratrské v regionu Mladá Boleslav
Nedvědová, Denisa ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na Jednotu bratrskou na historii a její činnost na území českomoravském a severoamerickém. Historická část zkoumá její počátky. Shrnuje období založení a pronásledování. Poukazuje na významné osobnosti Jana Blahoslava a Jana Amose Komenského. Dále se zabývá její misijní prací. Zkoumá vliv českého odkazu u Moravských bratří v Severní Americe a jeho zachování. Dále se zaměřuje na vzdělávací činnost Jednoty bratrské v České republice a především v Mladé Boleslavi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.